سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با سنگ گرانیت

نظر

این سنگ گونه ای سنگ آذرین درونی می باشد و به همین دلیل است که بافت آن دارای دانه های متوسط تا درشت می باشد. سنگ گرانیت از سنگین ترین سنگ ها می باشد و یکی از دلایلی که از آن به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می گردد این موضوع می باشد. از سنگ گرانیت در آزمایشگاه ها استفاده شده است چراکه این سنگ در مقابل خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد.


شکل ظاهری سنگ گرانیت

شکل گرفتن این سنگ از سرد شدن توده های مذاب می باشد و به گونه ای می توان آن را سمبل سختی، مقاومت و دوام دانست. این سنگ در رنگ های سفید، خاکستری، سبز، مشکی و قرمز دیده می شود. لازم به ذکر است که گرانیتها نسبت به سنگ های آهکی سخت تر اما یکنواخت تر می باشند.

مزایای سنگ گرانیت
همانطور که قبلا نیز بیان نمودیم این سنگ سنبل سختی و مقاومت می باشد و نسبت به سنگ های آهکی نیز سخت تر و یکنواخت تر می باشد. این سنگ به راحتی خش بر نمی دارد و در مقابل حرارت نیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. گرانیت را می توان یکی از بهترین انتخاب ها جهت سنگ فرش بیرونی مکان هایی که در معرض عبور و مرور زیاد می باشند دانست. همچنین می توان از آن در نمای بیرونی و سنگ فرش داخل ساختمان و پله ها نیز استفاده نمود. سنگ گرانیت دارای دو نوع طبیعی و رنگ شده می باشد که از انواع آن می توان به سنگ هایی با نام هلویی، نخودی و قرمز رنگ شده، بلک گالکسی، شانسی بلک، کارمن رد، بالتیک براون، میل رد، جوپارنا، مولتی کالر ولگابو، بیراسر قهوه ای، بیراسر سرسبز، سن پارادیسو، تن براون،سیلور پرل و غیره اشاره نمود.
از دیگر مزایای این سنگ می توان به مقاومت آن در برابر نفوذ آب و اثر ضربه اشاره نمود که این خود موجب شده تا این سنگ مورد کاربرد در محیط های صنعتی باشد. ظاهر گرانیت متشکل از کارهای انجام شده بر روی سطح نهایی آن است که ممکن است چکشی،کلنگی،تشیه ای و یا صیقلی باشد.البته این نکته نیز لازم به ذکر می باشد که حالت صیقلی بهترین نمای این سنگ می باشد که زیبایی رنگ و انعکاس کریستالی های آن را نمایش می دهد. پیشنهاد ما به شما استفاده از گرانیت صیقلی و سوخته در ساختمان کنار هم می باشد چراکه به علت تضاد، زیبایی جالبی را پدید می آورند.

معایب سنگ گرانیت
مبلغ بالای این سنگ از مزایای آن است چرا که هزینه استخراج، برش و صیقل آن بسیار گران می باشد. از دیگر معایب سنگ گرانیت می توان به ممنوعیت استفاده از آن در بیمارستان ها اشاره نمود. این سنگ خاصیت رادیواکتیو دارد که طبق تحقیقات اخیر با قرار گرفتن این سنگ در محیط های دارای تشعشعات x، گاما، میدان های مغناطیسی قوی، مواد شیمیایی قوی این سنگ از خود امواج رادیو اکتیو ساتع می نماید و این سنگ ها در این زمینه بسیار خطرناک می باشند.

 آدرس سایت سنگ24 : www.sange24.com
 
آدرس دفتر سنگ 24: 

تهران، خیابان بنی هاشم، بن بست تبری، پلاک 2، مجتمع اداری ارغوان، طبقه 2، واحد 15

تلفن: 22524253-021